Ως έναρξη της επιχείρησης ορίστηκε το βράδυ της 24ης Απριλίου. Εννιά άνδρες θα καιροφυλακτούσαν στις δύο πλευρές του δρόμου απ’ όπου θα διερχόταν το αυτοκίνητο με τον στρατηγό. Αποστολή του ήταν να επέμβουν την κατάλληλη στιγμή, όταν δηλαδή οι δύο Άγγλοι μεταμφιεσμένοι σε Γερμανούς θα σταματούσαν τον Κράιπε δήθεν για τυπικό έλεγχο και θα τον άρπαζαν. Ακόμη δύο ένοπλοι θα κρύβονταν σε επίκαιρες θέσεις παρατήρησης προς την κατεύθυνση των Αρχανών, ώστε να προληφθεί κάποια τυχόν απρόοπτη εμφάνιση άλλου αυτοκινήτου, κι ένας στον δρόμο προς το χωριό Πατσίδες, στην εξωτερική κλίση της απότομης στροφής ακριβώς πριν την διασταύρωση. Οι άνδρες του καπετάν Μπουτζαλή θα απομόνωναν την περιοχή γύρω από την διασταύρωση σε ακτίνα περίπου 60 μέτρων, δίνοντας έμφαση στον δρόμο Ηρακλείου – Καστελίου. Τέλος, ο Φέρμορ με τον Μος θα έκαναν την πρώτη κίνηση για την ακινητοποίηση του πολυτελούς Opel του Κράιπε.
Αλλά το απόγευμα της ίδιας μέρας ο Αθανασάκης, που από νωρίς το πρωί είχε αποτραβηχτεί με τον Ακουμιανάκη σ’ έναν λοφίσκο παρατήρησης του σπιτιού του Γερμανού στρατηγού, έφτασε ταραγμένος στον Φέρμορ και τον πληροφόρησε ότι ο Κράιπε είχε επιστρέψει από το αρχηγείο του αρκετά νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως. Τι να σήμαινε αυτό; Μήπως οι Γερμανοί είχαν υποψιαστεί κάτι; Οπωσδήποτε ο Φέρμορ δεν ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει την επιτυχία του εγχειρήματος, αλλά ούτε και είχε χρονικά περιθώρια για μια μακρόχρονη αναβολή του. Όταν λίγο αργότερα κατέφτασε ο Σαβιολάκης για να τους προειδοποιήσει ότι οι κινήσεις τους είχαν εντοπιστεί από κατοίκους των γύρω χωριών, η κατάσταση είχε πλέον γίνει αρκετά επικίνδυνη. Ο ταγματάρχης Φέρμορ αμέσως διέταξε τον Μπουτζαλή να πάρει τους άνδρες του με το πρώτο σκοτάδι και να αναχωρήσουν για τα λημέρια τους. Μαζί τους θα πήγαινε και ο Ζωγραφάκης, συνοδεύοντας τους δύο Ρώσους δραπέτες. Έτσι η ομάδα που απέμενε αριθμούσε συνολικά 13 άνδρες, και ασφαλώς το σχέδιο θα έπρεπε ν’ αναπροσαρμοστεί ανάλογα.
Στις 25 Απριλίου ο Κράιπε, όπως διαβεβαίωναν οι Σαβιολάκης και Αθανασάκης, δεν μετακινήθηκε από το σπίτι του. Την επομένη ο στρατηγός ακολούθησε κανονικά το πρόγραμμά του. Ο Φέρμορ δεν μπορούσε ν’ αναβάλει κι άλλο την απαγωγή. Όλοι συμφώνησαν να την επιχειρήσουν εκείνο το βράδυ, κατά την επιστροφή του Κράιπε στην Κνωσσό. Όπως τους πληροφόρησε ο Αθανασάκης, νωρίς το απόγευμα της 26ης Απριλίου, ο στρατηγός δεν είχε ακόμη επιστρέψει από τις Αρχάνες. Στις 9.25 το βράδυ οι απαγωγείς είχαν λάβει τις καθορισμένες θέσεις τους στην επιλεγμένη διασταύρωση και περίμεναν να εμφανιστεί το Opel του Γερμανού στρατηγού.